torsdag 21 mars 2013

Boka nu!

Ni som läst mitt förra inlägg (om ni inte har det, gör det!) kan jag nu glädja er med att Erik Ståhl kommer att ge ytterligare en föreställning av "Jag njuter så länge jag varar". Föredraget äger rum lördagen den 20 April på Hässleholms kulturhus och har ni inte bokat redan så tycker jag definitivt att ni ska göra det med en gång! Begränsat antal biljetter, så skynda, skynda!

Boka här: http://www.visithassleholm.se/sv/evenemanget/a421968/jag-njuter-sa-lange-jag-varar-med-erik-stahl/detaljer



Föreläsning -Jag njuter så länge jag varar med Erik Ståhl 

"Det var en gång ett litet knyte som föddes med en svår blodsjukdom. Det var jag, Erik Ståhl. Mitt tjugofemåriga liv har kantats av svåra sjukdomar, död och sorg. Där, i eländets epicentrum, har jag varit tvungen att anpassa mig och lära mig den hårda vägen att varje dag innebär nya utmaningar, men också nya lösningar och enormt mycket skratt och glädje.
Jag fick mörk röst, hårig bringa, blev tonåring och förväntades leva rövare. Att dricka sprit, tjuvröka och trotsa föräldrarnas ord var den egentliga mallen. Jag gavs aldrig den möjligheten. Istället blev jag tvungen att byta mitt tonårsuppror mot cancersjuka barn, provsvar och en påtvingad tacksamhet för varje dag jag fick lov att vakna upp och möta nya utmaningar.
Att möte livets svårigheter med humor och glädje men samtidigt en grundläggande respekt är ofta lätt att säga och uttrycka i ord. Det tar många år att lära sig omvandla det till praktisk nytta. Jag föddes med min sjukdom, jag har gjort en bit av den resan. Jag välkomnar dig här och nu att ta del av de snedsteg jag gjort, men framför allt de vägar jag upptäckt och de lärdomar jag tagit med mig.
Min historia och mitt liv berör allt från humor i svåra situationer till energikonservering, problemlösning och död. Mitt huvudsakliga mål är att du och dina kollegor/elever/anställda får en stund av eftertanke och perspektiv. Att ni får möjlighet att känna av den tacksamhet för livet som jag upplever varje morgon då min kropp och själ bjuder upp till dans.
Min föreläsning är en timme lång och jag är er så länge ni behöver mig efteråt för frågor och uppföljning."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar