fredag 13 april 2012

Jag skulle vilja

Jag har länge drömt om att få bli ägare till en stor, vit flygel. Tycker det är något av det vackraste man kan ha i möbelväg och dessutom är ljudet underbart i en sån. Ja, en svart hade förvisso också varit helt ok, men vit är snäppet snyggare. Skulle vilja påstå att en flygel passar inte in i alla hus och tyvärr är nog fallet så med vårt. Ett orange 70-tals tegelhus i ett vanligt Svensson villakvarter, njae, tror inte det. Jag har en vision med en stor, vacker, vit flygel ståendes i ett stort vackert hus, i ett stort, ljust rum med hög takhöjd, ett vackert trägolv och stora fönster beläget vid havet någon stans. Det hade varit något det! Kanske i framtiden blir det så, vem vet?! Drömma kan man ju alltid!

Hur som helst så har jag ett gammalt mindre snyggt elpiano ståendes i källaren som jag inte är så jätteflitig med att använda. Men har kommit på att ett vitt piano hade passat finfint in i vårt vardagsrum, så det blir det kanske inom en snar framtid i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar