onsdag 20 februari 2013

Sluta jämföra och var nöjd

Varför jämför vi tjejer oss alltid med andra tjejer?! Jag säger alltid, för det hänger med hela livet känns det som. Nu tänker jag främst utseendemässigt. Varför kan vi inte bara vara nöjda med den vi är och inte ha som mål att se ut som något kändisideal eller vilja se ut som kompisen/kollegan/tjejen på gymmet/grannen osv?! Jag är absolut inte bättre själv utan jämför mig också med andra, men det behöver inte vara så. Bara att inse, jag har inget fotomodellutseende och kommer aldrig att få, jag är varken lång eller kort, tjock eller trådsmal. Jag är inte den snyggaste men inte heller den fulaste.

Jag vill inte sträva efter att vara någon annan, jag vill vara jag. Däremot vill jag sträva efter att må bra. Jag mår bra när jag tränar regelbundet i min egen takt. Jag mår bra när jag äter sunt men jag mår även bra när jag sitter och njuter av en god dessert, en skål med godis eller ett glas vin. Jag mår bra när jag köpt något nytt klädesplagg som sitter perfekt. Jag mår bra när jag varit hos frissan eller piffat till mig lite extra ibland, men jag mår även bra när jag går runt hemma osminkad i joggingbyxor en dag och håret står åt alla håll. Det viktigaste är att man utgår från sig själv och ingen, ingen annan! Det finns ingen annan som du, tänk på det!


1 kommentar:

  1. Så sant finaste Frida! Ändra aldrig dig, du är precis så som jag vill ha dig!

    SvaraRadera