onsdag 1 juni 2011

PUMA

Prata, Umgås, Mat och Alkohol, PUMA med andra ord, heter vår lilla tjejklubb. Det var min bästaste Camilla som fick den briljanta idén att starta en tjejklubb där vi är ett gäng på elva töser som träffas två-tre gånger om året och hittar på roliga saker tillsammans. En motsvarighet till alla dessa herrklubbar som finns. Väldigt kul tycker jag!

Premiären gick av stapeln i lördags i Helsingborg och det blev en alldeles förträfflig dag vill jag lova! Vi hade två aktiviteter inplanerade under dagen och vi skulle ha med oss jympaskor, vitt linne, vattenflaska, bikini och handduk. Hmm, jag gissade på paintball, men ack så fel jag hade. Första besöket blev på brandstationen i Hbg. Där fick vi börja med att glida ner för brandstången och jag kan tillägga att jag fegade ur. Tyckte det var alldeles för högt, betonggolv nertill och det kändes som att jag inte fick något grepp om stången, händerna bara gled. Ångrar det lite såhär i efterhand, varför ska man vara så feg?! Efter det fick vi hoppa i full brandmansmundering och även rökdykar-utrustning. Vi fick göra en övning där man klättrade ner i en liten lucka på taket av ett högt övningstorn och skulle krypa och ta sig fram genom en trång labyrint i bäckmörker. Lite cellskräck-varning, men man fick en inblick i hur det faktiskt kan vara för brandmännen i en sådan situation. Duktiga var vi i alla fall och bra gick det.

Aktivitet nummer två var på Pålsjö kallbadhus. Alltså basta, sen slänga sig ut i havet. Har aldrig gjort detta innan och trodde det skulle vara hemskt kallt, men det var hur mysigt som helst och väldigt uppfriskande. Så himla rogivande att sitta där i bastun med utsikt över havet och småprata och sedan springa ut och doppa sig mellan varven. Det var inte alls så kallt som jag trodde, utan man kunde till och med stå ute en stund innan man gick in till värmen igen.

Kvällen tillbringade vi hos Camilla, där vi blev indelade i olika lag: ett som inhandlade och tillagade huvudrätten, ett som inhandlade och tillagade efterrätten, ett som dukade och ett som diskade. Mycket prat, skratt och mys. Precis som det ska vara när ett gäng härliga tjejer träffas. En väldigt lyckad dag helt enkelt! Tack alla goa töser för vår första PUMA-dejt, det gör vi om snart igen=D!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar