lördag 19 november 2011

Bada

Jag älskar verkligen att bada. Speciellt i badkar. I vårt gamla hus ute i Röe hade vi aldrig något badkar och jag saknade det massor. Nu när vi renoverade badrummet i vårt nya hus var detta ett krav från min sida. Det finns väl inget bättre att krypa ner i ett avkopplande, varmt bad när man är sådär lite frusen och hängig. Vattnet måste vara jättevarmt, på gränsen till hett när jag badar, helst så man ser ut som en kräfta i skinnet, då är det bäst tycker jag. Man blir liksom sådär härligt dåsig och rofylld av att bada badkar, me like! Jalmar och Arvid älskar också vårt badkar och vill helst bada varje dag, men det blir kanske ett par, tre gånger i veckan. Jag har lite svårt för att bada med dom, för jag måste ha vattnet så varmt och det funkar såklart inte på deras ömtåliga skinn, nej, då hade de nog blivit skållade. De badar tillsammans istället och brukar ha hur kul som helst.

Annars brukar vi åka till någon simhall på helgerna och bada. Jag gillar Tivolibadet i Kristianstad eller simhallen i Höör är också mysig. Var där idag med familjen och Jalmar och Arvid är som två fiskar i vattnet. Hade aldrig kunnat åka dit själv för de är verkligen överallt och ingenstans och man får punktmarkera dem hela tiden. Arvid vill gärna göra allt som Jalmar gör, som att hoppa från kanten och slänga sig i vattnet på det djupa, vilket leder till att han typ är mer under än över ytan, men det bekommer honom inte precis utan gör det om och om igen. Man får vara på hugget hela tiden kan jag säga! En lång vattenrutchbana har de också i Höör och den åkte vi ett x antal gånger, barnen älskar det. Sen blev det bubbelpoolen och barnen gillade faktiskt det varma vattnet, måste ha blivit härdade av mig antar jag.

På sommaren finns det väl heller inget bättre än att plaska runt i havet eller i en pool. Likaså utomlands. Det får dock inte vara för kallt i vattnet, då bangar jag. Sjöar gillar jag inte alls. Tycker det är lite läskig botten och det bruna vattnet där man inte ser något. Turkosblått vatten ska det vara, helst med en vit sandstrand till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar