torsdag 2 augusti 2012

Imponerad!

Ingen har väl kunnat missa att OS pågår just nu va?! De tidigast dokumenterade Olympiska Spelen genomfördes 776 f.Kr. i det antika Greklands Olympia. Tänk så längesen, rätt fantastiskt att det funnits så länge tycker jag! Det är dock inte förrän i år (!!) som alla nationer tillåter kvinnor att tävla, lever vi i en mansdominerad värld, or what?!

Jag gillar i alla fall att titta på OS. Långt ifrån alla grenar, men ridsport, simning, friidrott, simhopp och gymnastik är mina favoriter. Dessvärre går det inte så jättebra för Sverige hittills. I ridsporten blev det dock spänning in i det sista i kampen om guldmedaljen, men det blev till sist silver till Sverige och det var en stark insats från Sara Algotsson Ostholt. Det blev även silver till Håkan Dahlby i lerduveskytte, en gren som jag inte ens visste fanns!

Jag blir så grymt imponerad av alla dessa idrottsmänniskor! Shit, vad grymma de är alltså! Tänk att kunna ha sån uthållighet, styrka och disciplin som de! Många är så himla unga och redan så duktiga. Tänk att kunna säga att man tog medalj i OS när man var 16 år gammal! Sen finns de ju de som har fått barn och ändå kommer i sån form att de är med och deltar i OS, imponerande!

Michael Phelps är en av de som imponerar mest i mitt tycke. Han är 27 år gammal och den mest framgångsrike olympiern genom tiderna. Han har hittills 16 (!) guldmedaljer från OS och 6 världsrekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar