tisdag 30 augusti 2011

Best of the best


Som många av er kanske redan vet, så var jag väldigt förtjust i bandet Nirvana under mina ungdomsår. Har inte lyssnat på deras skivor på väldigt många år nu, men av någon anledning så fick jag för mig att rota fram deras skivor långt nere i mina gömmor här om dagen och har dem numera i bilen och lyssnar på. Jag har i alla fall konstaterat att "Unplugged in New York" måste absolut vara en av de bästa skivorna som någonsin gjorts. Så enkelt och avskalat, men ack sååå bra! Jag älskar varenda låt och säga vad man vill om Kurt Cobain och hans korta liv fyllt med droger och skandaler, men ge sig hän åt musiken, det kunde han.

1 kommentar:

  1. Håller med till fullo!!!! Har den på vhs ngn stans... man skulle kanske förvandla den till en cd? Skivan står i hyllan, redo när andan faller på! Min favvo e "Lake of fire" o "Heartshaped box" så klart... /Linda H

    SvaraRadera