tisdag 23 augusti 2011

Trött mamma

Trötthet enligt Wikipedia: "En subjektiv upplevelse av energilöshet, kraftlöshet eller orkeslöshet. En känslomässig utmattning med en oförmåga att känna motivation". BINGO säger jag!!!!!

Jag fattar inte hur och varför mina barn kan vara så fruktansvärt morgonpigga! Jag varken kan eller orkar vara en bra mamma när klockan visar 04.45 och Jalmar sitter i sängen bredvid mig och tjatar om att vi ska gå upp och att han vill ha välling. Tro mig, vi har provat ALLT för att han ska somna om eller åtminstone ska ligga kvar, men det slutar alltid med att han blir ledsen och skriker och därmed också väcker Arvid, som mer och mer följer hans fotspår. Jag hade inte gnällt om de bara hade vaknat vid 06-06.30-tiden, men när klockan visar innan 05 så är det inte mänskligt någonstans!!! Så ni som gnäller för att ni inte får sovmorgnar, tänk på mig som sitter här klockan 05 varje morgon och gäspar med två pigga barn som busar runt..Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar