lördag 19 maj 2012

Till dig Pepsi

Tårarna rinner ner för kinden, droppar på en mule mjuk
Känner ej den kalla vinden, märker bara vännen som är sjuk
Nu gäller det bara en liten stund, innan hon lämna henne ska
Om kanske bara en sekund, ska hon steget till en ny värld ta
Gröna ängar väntar nu
Hennes ögon ber henne att förstå
Hon har nyss fyllt trettiotre, skulle inte orka längre ändå
Gråtandes ber hon henne stanna, men hon kan ej leva kvar
Snart blir hennes sorgedrömmar sanna, när sekunderna kommit har
Hennes matta ögon blir plötsligt klara, hon gnäggar lågt en sista gång
Nu är det dags för henne att fara och vägen dit är inte lång
Hon känner inte regnet som strilar, tänker bara på sin vän
Som sluter ögonen och ilar bort för att bli föl på nytt igen

Jag älskar dig Pepsi. Tack för alla år som jag fick tillsammans med dig. En del av mig försvann i kväll. Du fattas mig. Jag älskar dig. Sov gott.



4 kommentarer:

  1. Så fint du skrivit! Känner verkligen med dig vännen!
    Massa styrka & kramar till dig <3

    SvaraRadera
  2. Förstår att du mår kasst. Ett "husdjur" är som en familjemedlem. Och du har haft din familjemedlem väääldigt länge. Är säker på att hon får det jättebra där hon är nu! Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh, nu gråter jag också. Stackars dig, Frida... Vad jobbigt. Kramar i massor till dig och till Pepsi som säkert har det jättebra nu...
    Kram Linda i Tyringe

    SvaraRadera
  4. Åh Frida, jag lider med dig! Vad konstigt att vi pratade om detta bara häromdagen. Lilla fina pigga Pepsi! Tårarna rinner nu...

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera