måndag 21 maj 2012

Trasig

Jag känner mig trasig. Sönder inombords. Du fattas mig. Du fattas mig så fruktansvärt mycket. Ångest. Panik. Samvete. Tårar. Sorg. Saknad. Tomhet. Tunghet. Ont.

Tusen tankar snurrar i mitt huvud. Skuldkänslor. Tänk om.. Tänk om jag hade låtit dig komma på grönbete veckan innan, som vi egentligen hade planerat (men som aldrig blev av), då hade du fått somna in där du trivdes allra bäst och var som lyckligast, din favoritplats.  Tänk om det var den där sista rundbalen som gjorde dig sjuk (som jag envisades med att ta då grönbetet var för dåligt fortfarande), då den var mycket blötare i konsistens än de vanligtvis brukar vara. Tänk om jag inte hade varit i Helsingborg den dagen, då hade jag hunnit hem tidigare till dig. Tänk om jag hade valt spruta istället för bultpistol,då hade jag kunnat sitta hos dig så du hade varit trygg när du somnade in. Istället svek jag dig. Jag sa hejdå, vände ryggen till och gick. Jag tittade bakåt och såg hur du kämpade för att komma upp. Din hjärna ville men din kropp svek dig. Den blicken kommer jag aldrig att glömma. Förlåt.


4 kommentarer:

  1. Frida, du kan inte straffa dig själv. Jag har aldrig träffat någon som är sådan djurvän som du. Jag vet inte omständigheterna kring detta, men jag kan inte tänka mig att du skulle göra någonting som inte var det bästa för Pepsi. Det gör ont i hjärtat när man bestämmer sig för att ta beslutet att avliva ett djur, men om du inte hade gjort det så hade det kanske varit djurplågeri. Du kan älta detta i dagar, veckor, månader och år, men du gjorde det rätta valet. som sagt, jag har aldrig träffat en djurvän som du... Försök att släppa det och tänk istället på alla gröna ängar hon får beta på nu. Nu har hon det bra!
    Styrkekramar i massor till dig <3
    //Linda i Tyringe

    SvaraRadera
  2. Jag gråter när jag läser detta. Vet exakt hur det känns och minns Vilda. Det tar tid o många tårar kommer att fällas. Tusen kramar o tankar till dig!! Svärmor

    SvaraRadera
  3. Du är så fantatisk lilla Frida! Skriver så fantastiskt om din livskamrat... Du finner dom rätta orden. E säker på att hon vet att du alltid finns här och tänker på henne....Du har trots allt tagit det bästa beslutet Frida! Hon har kommit till en ännu bättre hage!

    SvaraRadera
  4. Frida, du får inte lov att tänka så. Som någon här ovan skrev, jag vet ingen som är en sådan djurvän som du. Ingen som har ett så stort hjärta som du. Ingen.
    Älskade vän.

    SvaraRadera