söndag 8 augusti 2010

Fallskärmshopp

Nä, tro nu inte att det är mig det gäller, det är jag nog för feg för att våga prova. Eller jag hade nog gjort det om någon hade utmanat mig, fast jag varken är förtjust i vare sig höjder eller att flyga. Men visst hade det varit spännande att prova det och testa sig själv och sina gränser.

Hur som helst, i går fyllde i alla fall Tobbes bror Alexander 20 år och vi i familjen gav honom ett fallskärmshopp (tandem) i present. Han fick presenten på morgonen och det roliga var att det var inbokat redan samma eftermiddag. Så vi följde med allihopa och svärmor hade packat med god picknick till oss. Lite smånervös var han nog allt, Alex. Sen var det inte hundra procent säkert att hoppet skulle bli av på grund av vädret, det fick man inte veta förrän precis innan. Även Tobbes andra bror Robin var sugen på att prova och hade bokat in ett fallskärmshopp han med.

Det blev i alla fall av och hoppade gjorde han! Stolt som en tupp var han efteråt och fick mersmak på det hela. Något av det fräckaste han gjort, enligt Alex. Tyvärr fick aldrig Robin hoppa för det började regna och det blev inställt, så himla typiskt. Trist när man väntat på en sån grej hela dagen och så blir det inte av. Han får helt enkelt göra det en annan gång. Det kostade faktiskt inte så mycket att ta fallskärmscertifikat, 9000 kr tror jag och då ingår ju en kurs och en massa hopp. Lite sugen blev man ju på att prova, men nja..det får nog vänta ett tag till.

1 kommentar:

  1. Han ser verkligen helnöjd ut på bilderna. Jag tror vi fixade en bra present till Alex.

    SvaraRadera