torsdag 11 november 2010

Boutique Pärlemo

Jag har varit på smyckeskurs. Det var ett par tjejer från jobbet som kom med detta roliga förslag och jag var inte sen att hänga på. Lotta, som då har Boutique Pärlemo, finns i Tyringe och man kan i princip boka in en kväll vilken som helst. Tre timmar får man då sitta där och första gången får man en genomgång av allt material och lite tips och idéer. Ett helt rum fyllt med pärlor i alla färger, former och material och en massa tillbehör till det. Man kan tillverka allt från örhänge till stansade namnbrickor, pärlhalsband, armband eller varför inte en nyckelring eller vad nu man har tänkt sig. Bara att skapa fritt!

Jag tyckte det var lite svårt första gången att komma igång. Visste inte riktigt vad jag ville göra, men efter en stund blir man varm i kläderna och vill bara göra mer och mer. Var där för andra gången i går och då gick allt av bara farten kan jag säga. Blev till och med ett par julklappar fixade. Helt fantastiskt kul är det i alla fall och resultaten blir så himla fina. Dessutom är det billigt och man får smycken som ingen annan har. Tack tjejer för en trevlig kväll och det får vi snart göra om igen!

Här är några av mina resultat:

1 kommentar: