onsdag 3 november 2010

Ojoj..redan höst!

Vart tar tiden vägen undrar jag?! Alltså, på allvar..den bara försvinner och snart är det jul igen! Jag har liksom inte hunnit ställa om mig på att det faktiskt är höst med stort H och att sommaren är ett minne blott. Känns som det var igår som Arvid kom och som vi höll på att flytta som bäst. Arvid är för sjutton snart fem månader och vi har bott i vårt "nya" hus sen slutet på augusti. Jag hinner inte med!

Nu börjar vårt hus i alla fall att likna ett riktigt hem och det är inte en dag för sent kan jag säga. Men det har också varit mycket blod, svett och tårar kan jag säga och hade jag vetat att det skulle bli så jobbigt så vet i tusan om vi hade flyttat. Nu är både badrum och kök så gott som klart och det har blivit så himla fint. Kan knappt fatta att det är vårt, att vi ska använda det varje dag, det känns bra! Lovar att lägga upp bilder här inom det snaraste. Även vårt sovrum, hallen, vardagsrummet och Jalmars rum är i princip klara. Fattas bara lite styling i form av tyger, tavlor och blommor.

Det enda rummet som inte är klart än är Arvids, men det är inte så stort och går nog ganska snabbt att fixa till väggarna där. Känns som det börjar bli hög tid att han får sova på sitt eget rum, för lillprinsen vill gärna vakna på natten och tutta, tutta, tutta och mamma börjar bli ganska så trött! Att få sammanhängande sömn är a och o, inte bara ett par timmar i taget.

Jag tänkte att jag skulle få igång bloggen igen ordentligt, men vågar inte lova allt för mycket. Jag älskar att skriva av mig, men tiden tryter som sagt ibland. Hoppas ni har tålamod med detta och fortsätter att läsa. Tills vi hörs igen: kram på er i höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar