söndag 2 oktober 2011

Ett gott skratt

Ett gott skratt förlänger livet, sägs det, och jag tror att det ligger en hel del i det påståendet!

Lyssnade på radion som vanligt när jag körde till jobbet här om dagen, tror det var Mix Megapol, där de hade David Batra som gäst. Kommer inte ihåg vad det var de pratade om, men alla som satt i studion asgarvade hur länge som helst och jag kom på mig själv med att också sitta och le. Det smittar av sig. Men hur ofta skrattar man egentligen?! Jag menar inte sådär "vanligt" som man kanske gör någon gång varje dag lite halvhjärtat, utan ett sånt skratt som verkligen kommer inifrån, som får en att tappa andan och gör så att tårarna sprutar och får en att må så fantastiskt bra. Jag vet inte hur ofta ni skrattar så, men jag gör det inte alls ofta. Jag känner såklart en massa glädje och skrattar säkert varje dag, men inte sådär hysteriskt. Trist, jag vet, och jag känner att det är något jag måste ändra på! Man mår bra av att skratta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar