fredag 21 oktober 2011

Hosta

Ahh..kan säga att just nu är jag nere i en svacka och är inte alls i form, varken mentalt eller kroppsligt. Är inte alls på humör, lite nere och tycker inget är kul. Blir ju inte bättre av att vintermånaderna börjar närma sig med stormsteg och kylan och mörkret. Har varit hemma sen i onsdags och både jag och barnen har fått en rejäl förkylning och Jalmar även feber. Kan inte minnas när jag var förkyld sist, men nu kom det alltså. Började med att jag tappade rösten, ont i halsen och allmänt risig. Nu en vecka senare har både jag och Jalmar fått någon elak hosta som inte alls vill ge med sig. Vi hostar ikapp och det är inte lite det! Kvällarna och nätterna är värst, då man får så lite sömn av allt hostande. Värst är det nog för stackars Jalmar som hostar så han kräks. Vi tar båda Cocillana, hjälper lite för Jalmar men inte ett dugg för mig. Arvid har "peppar, peppar" klarat sig från hostan än så länge, men har i stället blivit så hes så han bara kraxar när han ska prata. Ja, det var väl ganska väntat att det skulle bli såhär, nu när det börjat på dagis och allt, med alla nya bacillusker. Får hoppas att det inte blir så långvarigt och att den hemska hostan försvinner snart.

Ha en skön helg alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar