torsdag 1 juli 2010

Första dagen ensam

Japp, idag var premiären, första dagen själv med barnen. Har varit lite smånervös inför denna dag kan jag säga. Jalmar har varit ganska krävande på sistone och jag har väl varit lite rädd för att jag inte skall räcka till för honom, att han inte kan få den uppmärksamhet som han behöver. Det är många moment som man ska klara av på en dag, såsom frukost, blöjbyten, amning, matlagning, vara ute (bara ett moment i sig att komma ut), trösta, sova mm.

Jalmar vaknade i alla fall alldeles för tidigt idag, 04.10 stod klockan på och en trött och sur Jalmar skulle tvunget upp, hur trött han än var. Gick absolut inte att somna om honom, typiskt att han skulle vakna så tidigt, han brukar i alla fall sova till 05 annars. Givetvis vaknade Arvid också, som annars gärna sover till 06-tiden, så det var bara att bita ihop och börja dagen. Det blev en lugn morgon och förmiddag trots allt, vi hann både mysa en stund i soffan, läsa böcker och äta frukost i godan ro. Sen begav vi oss iväg till mormor och favoriten morfar, också det gick väldigt lätt, då båda barnen slocknade i bilen (inte undra på när man vaknar vid 04!!). Jalmar har lekt och busat med morfar hela dagen och jag har varit med Arvid. Tog en bra stund att få båda att sova middag, men det lyckades till sist och till och med jag fick en liten välbehövlig tupplur. Hemfärden gick lika smidigt som dit och sen kom Tobbe hem lagom till vi var hemma. Så var den dagen avklarad.

I morgon ska vi vara hemma hela dagen, jag och barnen, hoppas på en lika bra dag som idag. Sen är det bara nästa vecka också som Tobbe jobbar och efter det har vi en lång härlig semester tillsammans.

1 kommentar:

  1. Åh jag minns detta...
    Det blir bättre med tiden ...kram Frida!

    SvaraRadera