måndag 16 maj 2011

Tågstopp

Så var det äntligen dags, tågstopp i metropolen Sösdala! Efter 32 års uppehåll stannar alltså tågen igen och hela byn har väntat på denna dag vill jag lova! Vi var såklart på plats, detta går ju bara inte att missa. Jag hoppas och tror att detta kommer att bli ett rejält uppsving för byn, som blivit aningen bortglömd de senaste åren. Låter kanske som en liten bagatell för vissa, det här med tågstopp, men tänk ändå.

Säga vad man vill, men jag gillar faktiskt Sösdala. Vi har det mesta trots att det inte är så stort ; mataffärer, blomsteraffär, klädaffär, pizzerior, café, mack, bra skola och förskolor, simhall, idrottshall, slott, en mysig park, lekplatser, bibliotek, vårdcentral, apotek mm. Dessutom har vi nära både till Malmö, Lund, Hässleholm och Kristianstad. Mitt i Skåne liksom. En lagom by för mina barn att växa upp i. Nu när tågen stannar kommer förhoppningsvis fler söka sig hit, familjer som kanske tycker det är för dyrt att köpa hus utanför Malmö, men ändå kan pendla dit. För min egen del så har jag tänkt att börja tågpendla till jobbet. Det tar 7 minuter till Hässleholm, det kan man ju stå ut med. Dessutom sparar man på miljön och det känns bra tycker jag. Eller varför inte sätta sig på tåget och åka en sväng till Köpenhamn, raka vägen, inte fy skam det heller.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar