onsdag 18 januari 2012

Cupcakes

Plötsligt så har det blivit sååå inne med denna lilla söta bakelse. Antar att en viss Leila kan ha lite inverkan på svenskarna med sitt sockersöta leende och "pastelliga" lilla kök, där inget är kladdigt, stökigt, rörigt, smutsigt som det brukar bli när jag bakar. Nejdå, allt är bara helt perfekt där hon står och skapar den ena bakelsen efter den andra. Man kan ju ändå inte låta bli att dras med, även om det hela är lite väl puttignuttigt för min smak.

Hur som helst, så fick jag Leilas bok om cupcakes i julklapp av min bästaste Camilla och turkos och grann som den var, så pryder den numera min hylla i köket så fint. Jag tror knappt att jag har ätit en cupcake ens, inte vad jag kan minnas i alla fall, men det är väl först nu som det blivit stort i Sverige. Jag känner i alla fall att jag är sugen på att prova baka dessa små frestelser, för visst är de helt ljuvliga i färg och form?! Det står liksom "ät mig" på dem och man blir glad av att titta på dem. Jag älskar att baka och tror att Jalmar och Arvid mer än gärna kommer att vilja hjälpa mig. Lite kul att bjuda på också, i fina formar eller på fina kakfat. Ja, vi får väl se hur det går, jag lovar att jag ska uppdatera er när jag tillverkat de små mästerverken;).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar