torsdag 19 januari 2012

Kräksjuka

Jaha..så var det dags då. Jag som trodde att vi skulle bli förskonade från detta hemska tillstånd. Vaknade i natt av att Arvid satt upp i sin säng jätteledsen och skrek "kääääk" och hela sängen var nedkräkt. Tänkte att det kanske var något tillfälligt eftersom han inte haft det innan. Jag hoppades på att han skulle få ärva mina gener, för jag är tydligen immun mot kräksjuka. Eller jag tror det i alla fall för jag har aldrig haft det, även om jag stått mitt i det, både hemma och på jobbet.

Hur som helst, hann nästan precis somna om efter att ha tvättat av, bytat sängkläder och pyjamas på Arvid, så var det dags igen. Samma sak. Och så vidare fyra, fem gånger innan det lugnade ner sig lite och stackars lillprinsen fick lite sömn. När vi alla sov som bäst efter en jobbig natt, framåt 05-tiden skriker plötsligt Jalmar "Mamma, jag har ont i magen "! Ja, så var det igång igen, kräk, kräk och kräk. Jippie. Tobbe var tvungen att köra till jobbet, så nu sitter jag här med två kräksjuka barn, i soffan som är inklädd med handdukar och lakan och väntar på nästa attack. Vilken rolig start på helgen detta. Jag som skulle köra och storhandla och lämna blod idag. Jaja, blir ju såklart inget med det. Hoppas av hela mitt hjärta att det går över fort. Önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar