onsdag 15 februari 2012

Sjukstuga..igen!

Jaha, så var det dags igen. Börjar bli en vana nu. Läste att Februari är den månad som flest är sjuka i Sverige. Check. Tror vi har gått igenom de flesta "dagis-sjukdomar" man kan gå igenom. Suck. Jag var väl på ett sätt förberedd på att det skulle bli såhär, då jag själv jobbar på förskola och vet att första året brukar vara ganska så sjukdomsdrabbat som barn. Men när man som mamma står där och ser sina barn gå igenom feber, ögoninfektioner, vattenkoppor, hosta, förkylningar, kräksjukor, så är man ganska liten. Så små och försvarslösa och oftast har de precis hunnit bli friska så är det dags igen.

Jo, det kunde ha varit värre absolut, men usch, vad detta är tråkigt. Tror knappt att barnen har gått en hel vecka på sitt dagis sen årsskiftet. VAB, VAB, VAB. Förra veckan var det ögoninfektion, veckan innan dess var det maginfluensa och feber. Nu är det hosta (den där jäkla envisa hostan!!), feber, förkylning och denna gången har Tobbe också blivit smittad, VAB och sjuk, ingen rolig kombination, men så får det bli idag och i morgon. Jag behövs på jobbet. Det värsta är att jag har börjat få förbannat ont i halsen och kraxar som en kråka, men "peppar, peppar" så känner jag mig inte sjuk, än i alla fall.

Jag vill ha vår nu, värme, sol, snödroppar, krokusar, vitsippor, tussilago, fågelkvitter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar