torsdag 9 februari 2012

Skräckisar

Skräckfilmer ser jag med skräckblandad förtjusning. Alltså, jag kan tycka det är kul fast samtidigt tycker jag det är väldigt läskigt också. Jag är inte så mycket för kriminalare eller seriemördar-filmer, utan ska det vara en riktig rysare så blir det såna som är lite oförklarliga, onaturliga, såna som är obehagligt kusliga. Som till exempel The Blair Witch Project, The Ring eller Exorcisten. Den allra obehagligaste filmen jag sett var nog The Ring. Hade typ mardrömmar efter att ha sett den, skitläskig är den!

Det händer väldigt sällan att vi kollar på skräckfilm och här ska jag faktiskt skylla lite på min man, för han vägrar oftast, då han ogillar känslan av att vara rädd och tycker det är obehagligt. Vi blev tipsade av våra kära grannar att se Paranormal Activity och efter lite övertal lyckades jag få Tobbe att se den tillsammans med mig. Jodå, det blev till att dra upp täcket för ögonen några gånger, för obehaglig var den verkligen. Den har blivit väldigt uppmärksammad och spridit skräck på biograferna runtom vad jag har förstått. Kan säga att Tobbe ogillade den! Det var jag som fick gå ner och släcka i källaren den kvällen och ett par kvällar till efter det!

Jag tror nog att jag skulle våga se tvåan också, men Tobbe vägrar. Vågar dock inte se den själv, så om någon känner sig manad är ni välkomna hem till oss en fredagkväll så vi kan vara rädda tillsammans! Kolla in människornas reaktioner nedan, från en biograf där de visar denna film:


1 kommentar: