tisdag 28 februari 2012

Dags att börja löpa igen

Nu är det snart, snart vår. Jag menar riktig vår, med vitsippor, sol som värmer, ljusare kvällar, fågelkvitter, knoppar i träden och grönska i markerna. Nu är det nära. Bara några veckor till, sen kan man äntligen lägga den dystra vintern bakom sig.

Jag längtar. Längtar efter att dra på mig löpardojjorna och ge mig ut i naturen igen. Har inte blivit någon träning för min del på hela vintern, förutom "zumbapower" som är en gång i veckan här i byn. Hur kul som helst, men för lite. Jag skulle så gärna vilja köra lite roliga pass (typ box, core, cirkelfys, aerobic, step), älskar den typen av träning med hög musik och en massa taggade människor. Tyvärr finns inte tiden. Jag har fullt upp som det är med jobb, hämta/lämna barnen på dagis, ta hand om hemmet , hästen ska skötas osv. Det tar ju minst ett par timmar med körning att ge sig iväg till stan för att köra något pass och den tiden finns inte helt enkelt. Jo, kanske vid åtta, nio på kvällen, men det är alldeles för sent för min del, då är jag för trött. Det får helt enkelt bli löpning på egen hand. Smidigt och lätt när slingan ligger precis bakom huset. Att bara sticka ut en halvtimme när tillfälle ges. Bara på med löparskorna, sen ut. Så kom igen våren, jag är i alla fall redo!




1 kommentar:

  1. Jag tränar på Korpen i Hässleholm. Helt ok träning med många valmöjlighetr. Jag tror att de har 14 olika pass i veckan, så det brukar finnas något pass som passar alla. Tiderna varierar och jag tränar antingen kl 18 på tisdagar och/eller kl 19 på torsdagar. Köper man ett 10-kort så kostar det 300 kr. Då kan man träna när man känner för det och behöver inte ha dåligt samvete för att inte terminskortet blir använt:-) Ett litet tips när löpningen börjar bli tråkig!!
    Ta hand om dig!
    Kram Linda i Tyringe

    SvaraRadera