onsdag 17 oktober 2012

Behov

Just nu är jag i väldigt stort behov av:

1. Fotvård. När unnar man sig själv en fotvårdsbehandling egentligen?! Jag gör det aldrig i alla fall, men nu skulle det verkligen behövas. Mina fötter är så torra, nariga, hårda på hälarna och under stortårna och ett par blåsor efter allt gående. Inget alls skönt och ser inte trevligt ut. Jag älskar inte fötter över huvud taget och just nu är mina egna absolut inte mina vänner!! Såhär skulle jag vilja att mina fötter såg ut, det hade varit nice;
2. Kiroprakter. Jag har varit hyfsat bra i kroppen sen jag gick till kiropraktern i början av året. Fast lite ringrostig är jag i höfter, svank och rygg och skulle behöva en genomgång igen. Värken i höfterna kommer inte alls lika ofta längre, men när den kommer så känns den ordentligt och jag har fortfarande problem med sovställning på nätterna.

3. Frisör. Jag hatar när man inte känner sig fin i håret, vilket jag absolut inte är nu! Jag gillar varken utväxten, färgen, längden på håret eller frisyren. Så himla trött på mitt hår och vill ha en klipptid NU! Tyvärr fick jag inte tid förrän om ett par veckor och det är nästan värre att veta att man måste stå ut så länge till! Just nu har jag en halvlång, rak page, vilket jag inte alls trivs med för jag får aldrig till det sådär snyggt som det måste ligga/falla när det är klippt helt spikrakt. Dessutom åker jag hemifrån vid 06.45 varje morgon och då varken orkar eller hinner jag att göra vid det. Nästa gång är jag sugen på något i denna stilen;

Sen undrar jag när sjutton ska man få tid för allt sånt här?! Jag är absolut inte en egoistisk person och tar mig sällan tid för saker ägnade bara åt mig själv. Men när ska man hinna? Jag går upp tidigt varje morgon, lämnar barnen på dagis, jobbar 75%, hämtar barnen från dagis och tillbringar mina lediga eftermiddagar med dem. Kvällarna går åt till att laga mat och natta barn, sen är man ganska redo för sängen själv. Skulle jag få en halvtimme över så blir det en promenad eller crosstrainern. Helgerna är det tusen andra saker som ska hinnas  med, så när ska man hinna med såna här nödvändigt ont saker?!

1 kommentar:

  1. kul med ny frisyr! Modigt att klippa så mycket men det kan säkert bli supersnyggt!

    SvaraRadera