torsdag 25 oktober 2012

Ögoninflammation igen

Usch, jag hatar denna jäkla ögoninflammation! I går morse när Arvid vaknade hade han lite intorkat gult i ena ögat. Tänkte att det lika gärna kunde vara från sömnen, ibland kan man ju få sånt gojs när man vaknar. När jag sen hämtade honom på dagis igår eftermiddag så sov han i sin vagn och när han sedan vaknade så var ögat mer varigt. Tänkte att det kanske bara var tillfälligt, torkade bort varet och avvaktade. Men, se där hade jag fel. Givetvis så blev ögat värre och i går kväll var det helt rött i ögonvitan och varet rann. Jäkla skit alltså! Det värsta är att det nu har kommit i båda ögonen!

I somras hade ju Arvid en kraftig ögoninflammation som det tog över en månad att bli av med och ett par olika sorters mediciner fick han prova innan det hjälpte. Stackars lillfisen, tycker så synd om honom! Nu på morgonen när han vaknade var båda ögonen helt igenklibbade och han gick i blindo, stackaren! Idag blir det till att besöka vårdcentralen och hoppas på att de ger honom medicin (vanligtvis ger man ju inte det längre vid ögoninflammation) så det inte blir lika långvarigt som i somras. Sen håller jag alla tummar för att inte Jalmar ska bli smittad, han fyller år nästa vecka och ska ha sitt första barnkalas nästa helg.

Till råga på allt fick jag någon konstig matförgiftning eller nåt igår kväll. En stund efter kvällsmaten kom det över mig supersnabbt, blev helt svimfärdig och skakig och magen svullnade upp som en ballong och var stenhård. Blev till att rusa till toaletten ett par gånger och prata snällt med Ullrik. Helt slut blev jag i alla fall och däckade klockan 20 på soffan. Tack och lov, så känner jag mig bättre idag, så det måste ha varit något med maten. Konstigt.

Ha nu en bra fredag kära ni, det ska vi försöka ha efter förutsättningarna.

1 kommentar:

  1. hoppas att ni alla mår bättre snart!! /kram från grannarna

    SvaraRadera