tisdag 8 januari 2013

Morgonkaffe

Kaffe är ett måste för min del och speciellt då mitt älskade morgonkaffe! Jag kan vara utan det resten av dagen, bara jag får mitt morgonkaffe. Det är det som får mig att vakna till liv om morgnarna och ger mig den bästa möjliga start på dagen. Under alla mina tre graviditeters första 2-3 månader har jag dock inte kunnat vara i närhetens ens av kaffedoften och ännu mindre dricka det. Konstigt, när man annars bara måste ha det för att kunna fungera över huvud taget. När man sen kommit över de första månaderna och börjat dricka denna ljuvliga dryck igen, är allt bara så bra så bra och man njuter i fulla drag! 

Vissa morgnar är den där koppen extra god och man njuter extra mycket. Idag är en sån morgon. Tredje dagen idag som jag är hemma och vabbar med en genomförkyld och hostig Arvid. Hade förhoppningar om att vi skulle till dagis och jobb idag redan, då han kändes piggare igår förmiddags, men allt eftersom dagen gick igår blev han slöare och slöare och igår kväll hade han åter igen feber. Stackare där. Aldrig kul att se sina barn sjuka och matta. Han har haft en orolig natt, han sover alltid oroligt när han är sjuk och har legat och sprallat runder mellan mig och Tobbe inatt. Vi får väl se hur dagen blir. Hur mycket man än vill, så är det inte lönt att ta ut något i förskott. Jag är plikttrogen av mig och får faktiskt lite dåligt samvete av att vara hemma, kan inte hjälpa det, men jag funkar så. Fast självklart så kommer mina barn i första hand och är man inte frisk ska man under inga omständigheter gå till dagis, så är det bara. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar