tisdag 22 januari 2013

Triss i pojkar

Som ni vet så väntar jag o Tobbe vårt tredje barn i början på Maj. Vi har ju två underbara pojkar, Jalmar och Arvid och även nummer tre kommer att bli en liten gosse. Jag kände det på mig så fort jag fick veta att jag var gravid och jag vill berätta för hela världen att jag är STOLT över att bli mamma till just tre pojkar!

Det är väldigt intressant att höra andras reaktioner när man berättar att även det tredje barnet blir en gosse. Jag kan känna mig lite besviken och ledsen när jag får höra kommentarer som "näe, inte en till pojke väl",  "det hade ju varit roligt med en flicka" eller "ojdå". Människor som himlar med ögonen, ger mig ett snett litet leende, klappar mig på axeln och säger "va roligt med en tredje pojke, men visst hade det varit kul med en liten tös i alla fall". Det är sårande att höra och jag är så trött över dessa kommentarer!

Jag har aldrig känt att jag tvunget skulle vilja ha en flicka. Vad är det som säger att flickor är bättre än pojkar? Jag förstår inte. För mig är det inte det viktigaste. Som om det skulle spela någon roll?! Jag är så himla stolt över att få vara mamma till de mest fantastiska pågarna i hela världen och jag ser det som en ära att bli mamma till ytterligare en liten gosse! Vi kunde lika gärna stått barnlösa och inget hellre önskat än att få ett litet barn, men aldrig fått önskan uppfylld. Nu har vi fått högsta vinsten och det är jag evigt lycklig och tacksam över!

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar, Frida! När vi hade fått Hilma var det t.om en dam i kassan på Lindex som slog näven i bordet och sa att det var väl attans att det inte blev en "påg"istället. Fy, vad ledsen man blir när man är så lycklig över sitt tredje barn... Vi har ju tre tjejer och aldrig reflekterat över att vi skulle sakna en pojke... Någon sa till Thomas att det var synd för att han gillar att köra hoj, men det kan man inte göra med tjejer... Då svarade han att både Alma och Tyra kör motorcykel, trots att de är flickor!! Vi kommer vara experter på tonårstöser när väl Hilmas tonårstid är över!! Ha ha ha!!
    Nej, bry dig inte... Det kan ju också vara avundsjukan, eller för all del okunskapen som talar... Vissa människor har inte lärt sig det sociala spelet ännu:-(
    Stort grattis till er kommande bebis!! Ni kommer att vara experter på pojkar:-))))
    Kram Linda

    SvaraRadera