söndag 5 december 2010

Julstress

Åh..jag önskar så att den där underbara julkänslan kommer krypandes snart! Ni vet, när man myser hela familjen tillsammans och känner lugn och ro i hela kroppen. Det finns ju alla förutsättningar för det, snön ligger vit, adventljusstakar och stjärnor lyser så fint i alla hus, julafton är inte alltför långt iväg. Jag älskar ju julen och allt den för med sig, men jag kan ändå inte känna den där riktiga känslan ännu. Känner mig snarare lite småstressad och jag vet inte varför egentligen, kanske för att det finns så mycket som man vill hinna med, men som absolut inte är nödvändigt. Handla alla julklappar klart, baka julgodis, fixa julgranen, julstäda, göra pepparkakshus, detta är bara några av de saker som jag vill ska hinnas med innan julafton. Som sagt, inget nödvändigt, men jag känner ändå ett litet måste för att få den där rätta känslan.

Julmusik är förresten också en bidragande faktor för att kunna få julkänsla..min absoluta favvo kommer här nedan, kanske ska ta och lyssna på den ett par gånger så jag får det där efterlängtade lugnet. Om inte annat så kan man få sig ett gott skratt, hahaha vilken sjukt BRA video!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar