måndag 10 januari 2011

Vardag igen

Tillbaka till verkligheten idag igen, efter två veckors ledighet tillsammans. Känns faktiskt helt ok ändå, trots att Arvid haft en orolig natt och Jalmar trodde det var morgon och ville absolut gå upp klockan 03 i natt. Kan ju lugna er med att nej, jag lät inte honom gå upp då, utan han fick snällt somna om emellan mig och Tobbe, vilket i och för sig blev en aning knökigt och bökigt, men bättre det än att gå upp mitt i natten. De här två veckorna har faktiskt känts som fyra och vi har hunnit med en hel del.

Vi har renoverat Arvids rum så numera sover han där. Går faktiskt helt ok, han somnar snällt alldeles själv i sin säng vid 18-tiden och vaknar en gång vid 11.30 cirka och sen en gång vid 03.30. Är egentligen rena drömmen jämfört med hur det har varit. Har ju slutat att amma och efter det har han varit väldigt svår att somna om, tills vi kom på att han faktiskt är hungrig när han vaknar. Han bokstavligen slukar en flaska välling sen däckar han mätt och nöjd igen. Vissa nätter, som i natt till exempel, har dock inte varit så bra, men bara att gilla läget, kan ju inte alltid vara på topp.

Vi, eller rättare sagt min käre make, fick tummarna loss att sätta upp lister i hela huset, både i taket, golvet och runt dörrar och fönster. Sen är nästan alla fönsterbräderna också klara. Det ni, att få upp blommor och krukor kommer bli underbart, det har jag längtat efter!

Vi har haft en snubbe ute och kollat upp så vi kan sätta in en vedkamin på ovanvåningen, kommer att bli kanon.

Allt mys med nära och kära under helgerna kan man inte få nog av, så skönt att bara umgås och njuta! Tack alla mina vänner och familj för att ni finns!

Vi har redigerat och beställt en massa foton från bland annat våra resor och på barnen, så hoppas de kommer inom snarast så vi kan få upp tavlor på väggarna.

Vi har varit och steriliserat/kastrerat katterna. Känns bra med tanke på att de älskar att vara ute och här är en hel del katter som springer i kvarteren. Just nu ska de dock vara inne en vecka till pga infektionsrisken och jag kan säga att de klättrar på väggarna här, så vi får se hur länge vi står ut med att hålla dem inne.

Sen har vi givetvis även tagit det väldigt lugnt och bara varit hemma och myst med barnen. Har säkert gjort något mer som jag glömt, men i det stora hela känns det så bra att alla bitar äntligen faller på plats och att man så smått börjar infinna ett lugn här på Lärkvägen 11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar