onsdag 27 april 2011

Vuxenpoäng

När är man vuxen egentligen? Vid 20, 30, 40 eller kanske aldrig? Jag tror att hur vuxen man är snarare beror på andra faktorer än just ens ålder. Siffror är i mitt tycke ganska oviktigt, det är hur man känner sig som spelar roll. Jag känner i alla fall inte mig speciellt gammal och tror det kommer att dröja ett bra tag till innan jag känner det. Hittade lite roliga vuxenpoäng-punkter, så ni kan ju se om ni prickar in några av dem...

  • Du bär med dig paraplyet och följer vädret på tv.
  • Det finns mer mat än öl i kylskåpet.
  • Dina blommor lever.
  • Du får ont i ryggen av att sova på soffan.
  • Att ha sex i en 60 cm bred säng kommer inte på fråga.
  • 50 kronors vinare är inte längre “hur bra som helst!”
  • När du på fredagskvällen går och lägger dig vid 22 med ett "det är en dag i morgon också".
  • När du föredrar Bridgeblandning eller Twistpåse som godis.
  • Du läser inte bloggar.
  • När man tar en "kaffe på maten".
  • Du går omkring i morgontofflor hemma.
  • När du och dina vänner partajar till gamla vinylhits ("kommer du ihåg den där låten?!").
  • När du handlar för mer än två dagar framåt och har mer än två kassar att bära hem.
  • När du handlar toalettpappersbalar.
  • Du har en krok i badrummet märkt "gäster".
  • När du får tänka efter hur många år du egentligen fyller.
  • När du "inte önskar dig någonting" i födelsedagspresent.
  • Du äger antingen en svampbok, cykelkorg, hushållsassistent eller nästrimmer.
  • Du blir glad när du får visa legitimation på systemet.
  • När du väljer marsipan- eller körsbärspralinen i Alladin-asken.

Kommer ni på fler får ni gärna fylla i...

1 kommentar:

  1. ja endel prickar man ju in hihi såsom "kaffe på maten", toapappersbal, hur gammal e jag eg.???
    Kram Madeleine

    SvaraRadera