söndag 4 december 2011

Efterlyses: julstämning!

Det är andra advent idag. Tänk, om ett par veckor så är julen här. Stjärnorna lyser i de nyputsade fönstren, vi har varit på julskyltning i byn, dofter av glögg och lussebullar sprids i vårt hus, barnen har börjat öppna sina adventskalendrar, julmusiken är på, julklapparna är inhandlade och allt är i sin ordning. Jag har bara en fråga: var fasen är julstämningen?! Den där mysiga känslan som brukar infinna sig och väntan inför den kommande julen. Jag känner i alla fall den inte. Inte alls. Kanske beror på att det varit lite väl mycket som snurrat i mitt huvud på sistone eller så är det för att vädret är så himla tråkigt. Riktigt ruskigt till och med. Jag är väldigt långt ifrån en vinter-människa, men till och med jag tycker ju att lite frost eller till och med lite snö (men bara det inte är för kallt) hade gjort susen just nu.


1 kommentar: