fredag 9 december 2011

Funderar du?

Till er som fortfarande funderar, velar eller är sugna på att göra en ögonlaseroperation hos Memira vill jag bara säga: bara gör det!! Jag gjorde min operation i augusti i år och har sedan den dagen inte ångrat det en sekund. Klart man har många frågor, som att kommer det verkligen bli bra eller kommer jag verkligen aldrig behöva glasögon eller linser igen.

När man gjort operationen så går man på regelbundna kontroller det första året för att se så allt står rätt till. Läkningsprocessen tar cirka ett halvår innan man kan fastställa exakt vilken synskärpa man har fått. Man går på kontroll dagen efter operationen, vid tre veckor, tre månader, ett halvår och ett år. Jag var på min tremånaders kontroll för ett tag sedan. Det visade sig att jag fått bättre syn än vad man normalt brukar få, alltså bättre än vad en som ser normalt gör. Till och med optikern blev förvånad över hur bra jag kunde se och gjorde några extra test bara för att han var nyfiken på hur långt över medel jag låg. Hur häftigt som helst och så underbart skön känsla!! Jag, som levt med glasögon och linser i evigheter och som praktiskt taget var blind utan hjälpmedel, ser numera bättre än alla andra, WOW!!! Jag behövde inte komma tillbaks för fler kontroller ens en gång utan nu är jag fri för alltid från detta handikapp! Tack för det Memira!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar