tisdag 13 december 2011

VAB och Lucia

Idag är det Lucia och jag är hemma och vabbar. Jalmar och Arvid skulle gått Lucia-tåg på deras dagis i eftermiddags, deras allra första Lucia-tåg. Jag hoppades in i det sista att Jalmar kanske skulle orka ändå, eftersom han fick vara hemma idag och vila upp sig under dagen, men så blev inte fallet. Var hos doktorn i går och han kunde konstatera en väldigt jobbig rethosta, kraftig förkylning och eventuellt en kombination med någon form av pollen-allergi (ja, så här års!). Hur som helst så fick han Bricanyl i flytande form utskriven, men det hjälpte typ bara de första timmarna av natten, för sen var det igång igen. En ordentlig hostattack och kräk på det och åter igen en förstörd nattsömn. Suck. Trodde det skulle vända och bli bättre, men nejdå, tycker snarare det har blivir sämre igen. Dessutom har min lille stackars prins blivit så hes så han knappt får fram ett ord, han bara väser, stackarn. Jaja, inget att göra åt det, det går fler Lucia-tåg i framtiden. Det blir VAB för min del resten av veckan också. Lika bra att han blir ordentligt frisk innan han återvänder till dagis. Bara att hålla tummarna för att inte Arvid får skiten också. Det fick i alla fall bli ett mini Lucia-tåg här hemma i stället med de två finaste, sötaste stjärngossarna jag någonsin sett!







1 kommentar: