tisdag 20 december 2011

Min önskelista

Jag har bara en önskning på min önskelista. Jag önskar att mina barn får vara friska över julen. Ja, annars också givetvis, men speciellt över julen. Julen är barnens högtid och hur kul är det att ligga sjuk i feber eller något annat och inte orka vara med på allt det roliga. Peppar, peppar, så har vi ändå varit hyfsat förskonade denna höst från sjukdomar, men det verkar som det kommer ikapp nu tyvärr. I alla fall för Jalmars del.

Hela förra veckan var jag hemma med honom för han hade en fruktansvärd hosta, förkylning och blåsor i hela munnen. Hostan har suttit i som berget och varje natt har han hostat så mycket så han kräkts och inte fått den sömn han brukar få. Mot helgen blev han piggare och även om han fortfarande hostade lite grann så har han varit pigg och som vanligt. Vi var till och med iväg i Köpenhamn, utan problem. I går, måndag, skickade jag iväg dem båda till dagis, då han inte hostat alls på natten och förkylningen hade gått över. Inga problem på dagis, som vanligt med andra ord, men igår kväll när han skulle gå och lägga sig kändes han lite varm. Tänkte väl inte mer på det, för både han och Arvid är varmblodiga av sig, speciellt på kvällarna.

I morse när vi vaknade tog jag tempen på Jalmar och då hade han 38.5, men var ändå pigg och som vanligt. Jag sjukanmälde han från dagis, men tog med dem till mitt jobb i stället. Tänkte att jag hade ändå kort dag och han var så pass pigg. Förmiddagen gick också smärtfritt, men vid middagen ville han inte ha någon mat, utan sa att han ville hem och sova. Min Jalmar sa att han ville sova, det händer typ aldrig att han skulle säga något sådant! Så vi körde hem, han och Arvid sov middag och när han vaknade var han brännhet i pannan. Tog tempen igen som då visade 40,1! Stackarn, så var det dags igen då...Hela eftermiddagen har han suttit som ett ljus i soffan och kollat på film. Händer heller aldrig, så nog var han medtagen! Så det blir vab igen för min del fram till jul och sen är vi lediga i två veckor tillsammans hela familjen. Så nu hoppas jag bara att tomten vill uppfylla min önskning och göra så att Jalmar blir frisk och att Arvid håller sig frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar