lördag 12 december 2009

Julklappsshopping

Jodå, ikväll är man ganska mör efter en hel dags shopping på både Ikea och Väla. Just nu går dagarna väldigt fort för min del och allt man ska göra hinns liksom inte med. Prioritering nummer ett, förrutom Jalmar givetvis, är ju att köra till och ta hand om mina föräldrars tre vildningar till hundar och dessutom min lilla häst plus hennes stallkompis. Känns som det tar minst en halv dag med allt vad det innebär, sen ska man där emellan parera in Jalmars mat- och sovtider och vips, så var den dagen slut. Jag ska absolut inte klaga, jag hjälper mer än gärna till för mina älskade föräldrars skull. Det är bara det att dygnet borde ha lite fler timmar ibland. Hur som helst, så har jag inte hunnit med att köpa några julklappar i år, så idag tog Tobbe hand om Jalmar och jag och min "lillasyster" Ida tog en heldags julklappsshopping i Helsingborg.

Vi var ute i god tid och var till och med där innan de öppnat. Ikea blev första anhalten och där var väldigt lugnt och skönt, nästan inget folk alls, utan vi gick där i godan ro och kollade. Hittade som vanligt lite småsaker som man kanske egentligen inte behöver, men ändå, lika bra att passa på. Det blev bland annat lite julgranskulor, en halkmatta till Jalmars badbalja, en förvaringsback och lite annat smått och gott.


Efter Ikea-besöket var vi hungriga så vi tog vars en bakad potatis inne på Väla, även där innan allt folk skulle till att luncha, lugnt och skönt. Fast sen runt middagstid, DÅ droppade allt folk in och jag kan säga att det var inte lite det! Köer till precis allt, provrum, toaletter, kasserna, fiken, ja allt var det kö till och inte så lite kö heller! Puh, säger jag bara, man blir trött av bara tanken. Men men, så är det ju i juletider och dessutom en lördag då de flesta är lediga. Vi hade tid till det, så det gjorde inte så mycket egentligen, bara lite tröttsamt med alla väntetider och trängsel. Var inte hemma förrän 18-tiden ikväll så det blev verkligen en heldags shopping.Vi hittade i alla fall en del julklappar och lite till oss själva med och vi hade kul tillsammans, så det blev trots allt folk en väldigt lyckad dag. Tack Ida för supertrevligt sällskap, love u syster yster!

1 kommentar:

  1. Haha, ja man undrar egentligen hur så mycket folk kan få plats under ett tak. Helt sjukt. Men som du skrev så hade vi kul. Jag tyckte att det blev en superdag. Speciellt roligt när man hör dig ullka på toa..haha..och så kom vi ju med i tidningen oxå. Det var inte fyskam;) love u too bigsyster

    SvaraRadera