tisdag 15 december 2009

Storebror Jalmar

Jo, alla ni som inte redan visste, ni läste rätt, Jalmar ska faktiskt bli storebror! I början av Juni kommer storken till lilla familjen Högberg igen och vi är så tacksamma och glada för det!

Som säkert många av er redan vet, så tog det ju tre långa år innan vår älskade Jalmar kom till världen. Tre långa år av förhoppning, förtvivlan, tårar, ett utomkvedhavandeskap, en bortopererad äggledare, utredning, en massa prover, undersökningar och hormonbehandlingar. Sen en dag fanns han bara där hos oss, vår lille prins och det går inte med ord att beskriva hur mycket han betyder för oss och hur tacksamma vi är att just han är vår son. Älskar dig så mycket Jalmar!

Sen Jalmar föddes så har både jag och Tobbe levt i ett lyckorus. Visst kommer vardagen in i bilden med allt vad det innebär, men ändå. Tanken på ett litet syskon har väl alltid funnits där, men inget som vi funderat så jättenoga över. Så en dag blev det bara så, utan utredningar, undersökningar och hormonbehandlingar. I magen bor numera ett litet syskon till Jalmar som väntar på att få titta ut i Juni månad. Den 7e närmre bestämt.

I början fattade jag ingenting, vad är nu detta, ska vi inte behöva kämpa något?! En av mina första tankar var: hur sjutton ska jag kunna älska någon så mycket som jag gör med Jalmar?! Kan säga att det tog ett tag för mig att förstå, men sakta men säkert så har poletten trillat ner och numera är vi bara djupt tacksamma och så himla glada över detta lilla underverk! Tänk att Jalmar ska bli storebror, så kul de kommer att få tillsammans! Tänk att vi ska bli fyra i lilla familjen Högberg!

5 kommentarer:

  1. Grattis grattis :) Vad roligt!!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så skoj:)!! Grattis!!

    Linda J

    SvaraRadera
  3. Jag har hört den stora nyheten, men inte vågat kommentera...Det kanske var hemligt fortfarande!! Ett jättstor grattis till er. Jag minns dina tårar förhoppningar och er glädje när du berättade på Lärkan att ni skulle ha barn. Det var helt fantastiskt. Och det är ju så roligt att Jalmar ska bli storebror. Jag kände precis som du att man inte skulle kunna älska någon annan lika högt som sitt första barn. Jag kände så under hela min graviditet när jag väntade Tyra...men när hon kom upp på magen så var det så självklart att det fanns lika stor plats för henne också i mitt hjärta.
    Det är helt fantastiskt att se syskonen leka och ha roligt tillsammans.
    Stort grattis och lycka till, min vän!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Grattis grattis grattis! Är så glad för er skull! Massor m kramar på er!

    SvaraRadera
  5. Ett jätte STORT grattis till er! Vi är väldigt glada för er skull!Många kramar Eva Robin och Linn

    SvaraRadera