fredag 4 februari 2011

Egentid

Idag har jag haft en hel halvdag alldeles för mig själv. Kan knappt minnas när jag hade det sist. Visst har man varit borta från barnen ett par timmar på sin höjd, men sen Arvid föddes så har det inte blivit mer än så. Inte för att jag har saknat det, men tror det kan vara nyttigt då och då för att man ska hinna uppskatta vardagen med sina barn och för att hinna sakna och längta. Sen är det faktiskt skönt att bara få vara själv en stund, andas lite och bara njuta, hämta ny energi.

Hur som helst, Tobbe har varit hemma från jobbet både torsdag och idag fredag. Han fick en släng av Jalmars kräksjuka natten mellan onsdag/torsdag och ja, ni vet ju alla så dåliga karlar blir. Undra varför det är så egentligen, varför är det alltid extra synd om dem när de blir sjuka? Igår lät jag i alla fall han vara ifred och vila ut ordentligt, så jag tog barnen och körde till jobbet och hälsade på en sväng. Idag kände han sig betydligt bättre, men visst kan man vara matt ett tag efter kräksjuka, så han bestämde sig för att stanna hemma idag också.

Jag kände att jag behövde en stund för mig själv, så det blev en tur till Kristianstad för lite shopping. Det är avkoppling a´la Frida det. Behövde lite nya kläder (hur länge sen var det inte som man unnade sig själv något förresten?!) nu när man kommit tillbaks i sin gamla kropp igen och blev glatt överraskad av utbudet. Har alltid gillat Krstd som shoppingstad. Lagom långt att köra och har de flesta affärer inom en lagom radie, inte som i Malmö där man måste gå flera kilometer. Enda butiken jag saknar är Gina Tricot, en affär där man alltid hittar något schysst. H&M hade renoverat och gjort om inne i butiken, stort och modernt, stort utbud av kläder och allmänt trevligt , så där spenderade jag tid en lång stund inne. Kan varmt rekommenderas. Hittade några linnen, en kavaj, ett par svarta treggings, ett par sjalar och en bh. Sen blev det att strosa runt i de andra butikerna och hittade lite smått och gott där också. Kunde givetvis inte låta bli att köpa ett par plagg till barnen också.

Efter turen i centrum blev det storhandling på Maxi, inte alls lika avkopplande och kul. Gillar inte alls att storhandla, man springer runt som en galning för att hitta allt och pengarna bara rinner iväg. Dock är det nödvändigt och väldigt skönt när det är gjort. Väl hemma så väntade min underbara, fina familj på mig med öppen famn och nu väntar en skön helg tillsammans. Tänkte avnjuta ett glas rött i soffan och slå ett öga på Let´s dance. I morgon blir det Melodifestival.

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar