onsdag 9 februari 2011

Melodifestival

Schlager är väl inte min typ av musik precis och har aldrig varit, men jag tycker det är väldigt kul att kolla när det är Melodifestivalen. Det har följt med enda sedan man var liten, då man längtade av spänning och förväntan. Vilka artister, vad de har på sig, hur bra de sjöng, uppträdandet, omröstningen, om det vinnande bidraget har någon chans i stora schlagerfinalen osv. Kan väl tycka att det numera är en aningens utdraget och man har inte alls koll på alla som medverkar. Lite för mycket av det goda helt enkelt. Fast kollar, det gör jag, det ska jag villigt erkänna.

I år är jag speciellt nyfiken på två artister som ska medverka. Brolle och Sebastian Karlsson. Brolle medverkar nu på lördag och han är ju helt fantastisk. Gillar både när han sjunger på svenska och engelska. Sebastian har jag alltid tyckt varit bra, ända sedan idol-tiden och han har ju en pipa som heter duga. Lite kaxiga, lite småcoola grabbar, som i mitt tycke behövs för att inte komma bland de sista i stora europafinalen. Så hoppas dessa tu ror iland och går vidare.




1 kommentar:

  1. Hehe, kommer du ihåg när vi såg på Melodifestivalen uppe hos din bror och vi skrattade åt Christer Björkman?

    :)

    SvaraRadera