måndag 18 juli 2011

Träning och musik

Att träna till musik är väl ändå något av det bästa. Det hör liksom samman. Oavsett om man är på gymmet, tränar till något gympapass, cyklar eller springer, så nog går allt mycket lättare med lite musik till. Musik ger massor med energi, glädje och ork och man blir taggad till tusen. Det bästa är när man tror att man är så trött att man inte pallar en sekund mer, men så dyker den där låten upp i lurarna som får en att verkligen ge järnet, det där lilla extra man inte trodde att man hade i kroppen och efteråt får man en sån behaglig "faan va gött, jag klarade det"-känsla.

Jag har alltid älskat att träna till musik, det får mig att må bra, känna att jag lever. Visst kan det vara skönt med tystnaden också, men jag behöver musiken för att orka. Det ska inte vara vilken musik som helst, för det funkar inte. James Blunt i all ära, men det funkar inte att träna till. Nä, det ska helst vara lite rockigare, lite hårdare med mycket tempo och refränger som man kan sjunga med till (tyst, inne i huvet, hade aldrig orkat att sjunga samtidigt som jag tränade), då blir jag som mest taggad. Det svåra tycker jag, är att hitta ny musik, för visst tröttnar man på att träna till samma låtar efter tag. Man har ju sina favoriter och favoritartister, men när man kört igenom alla dem, vart ska man sen börja leta? Har ni några tips, så tar jag tacksamt emot.

Mina topp 5 låtar som är absolut bäst att träna till just nu:

1. Harder to breathe -Maroon Five
2. Bad Romance -Jay Smith
3. Hollywood Hills -Sunrise Avenue
4. Smells like teen spirit -David Garrett
5. Till the world ends -Britney Spears






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar