måndag 22 februari 2010

Irriterad till tusen

Mmm, det kan man lugnt säga!! Nu är jag så trött på denna jäkla optikerbutik så jag kommer faktiskt att byta, inga namn nämnda, men det börjar på Syn... och är väl en av de största optiker-kedjorna, hrmm...

I höstas skrev jag om att jag äntligen hade fått tummarna loss att beställa nya glasögon. Sagt och gjort, det blev ett par snygga Hugo Boss bågar i svart. Visserligen alldeles för dyra, men det var dem jag trivdes allra bäst med och det är ju inte varje dag som man beställer nya. Vet inte varför, men har alltid gått hos denna optiker-kedja så det föll sig naturligt att beställa även dessa bågar där.

Första gången jag skulle hämta ut mina nya, efterlängtade bågar så ploppade ena glaset ut när expediten skulle ta fram dem. Hm, tänkte jag, det bådar ju gott det här. Hur som helst, så fick jag inte dem med mig hem utan de fick ha kvar dem och sätta dit glaset och jag fick vänta ett par veckor till. Ok, kanske inte hela världen tänker ni. Men då ska jag tala om för er att detta bara är början!

Andra gången jag kom för att hämta dem, fick jag faktiskt med dem hem. Jippie, äntligen kunde jag se perfekt igen och vilka schyssta bågar jämfört med mina gamla. Då visade det sig att det var något fel med slipningen på glasen och jag såg helt suddigt från mitten och nedåt. Detta innebar att om jag skulle läsa en text på tv:n till exempel så fick jag sitta med huvudet ungefär som om man tittar ned i golvet, vaddå nackspärr?! Det var bara att sätta sig i bilen och köra in till den förbaskade optikern ännu en gång. Denna gången gjorde de en kontroll av glasen och bestämde sig för att beställa både nya glas och bågar. Under tiden fick jag behålla mina "gamla"(eller nya eller vad man ska säga), men vad hjälpte det mig när jag ändå inte kunde använda dem?! Detta var i början av december och givetvis så var bågarna slut och kom inte in igen förrän i februari!

Tredje gången gillt som jag kom för att hämta mina glasögon, det var i förra veckan, kände jag ändå att det skulle bli skönt att äntligen få dem trots allt tjafs och tänkte glömma allt som varit. Eller hur?! Expediten tar fram dem och vad ser jag? Jo, det är ju för fasiken inte samma bågar!!! Visserligen ett par Hugo Boss, men absolut inte de som jag hade beställt! Dessa var mindre och med grått på sidorna, inte alls samma. Det var verkligen droppen det, så jäkla irriterande!!!! Nu hade jag givetvis inte med mig mina "gamla" så jag måste åka dit ytterligare en gång till för att bevisa att det inte är dem som jag beställde. Ja, vad tror dom, att man står och ljuger om en sån sak för det är så himla kul eller?! Nä, nu ska jag banne mig byta optiker för nu är jag så trött på dessa! Någon som vet ngn bra?!

Dåliga bilder, men hade inga bättre..ni ser bågarna i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar