måndag 15 februari 2010

Pappig

Jalmar är väldigt mycket inne i en "pappa-period". Kanske inte så konstigt med tanke på att det är Tobbe som är hemma med honom om dagarna och mamma som jobbar. Jag är så glad över att de två kan få den tiden tillsammans, för det är ju långt ifrån alla pappor som kan vara hemma med sitt barn. Det är så underbart att se dem tillsammans och de njuter så av varandra. Jag unnar verkligen Tobbe det av hela mitt hjärta, men måste ju villigt erkänna att det känns i mammahjärtat när det bara är pappa som gäller hela tiden och mamma kommer som nummer två. Man har ju ett speciellt band till sitt barn som mamma i och med graviditeten, förlossningen och amningen och sen har det dessutom varit jag och Jalmar i över ett år som varit hemma tillsammans och myst, kanske inte heller så konstigt att man känner en liiiten sting av svart-/avundsjuka då. Jag vet ju att det kommer att hinna skifta många gånger till, ena dagen kan det vara mamma som gäller, andra dagen pappa, men just nu är det alltså väldigt mycket pappa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar