måndag 19 april 2010

Bredband+telefon=sant

Jo, tro det eller ej mina vänner, men så är det faktiskt, efter typ ett år så fungerar äntligen telefonen OCH bredbandet TILLSAMMANS!!

Förra sommaren hade vi ett rejält åskoväder över oss här i lilla Röe och blixten slog precis ned utanför huset. Hur läskigt som helst, då jag är rädd för åska och jag och Jalmar var själva hemma. Det kom en stor blixt samtidigt som värsta höga knallen och det blixtrade ut från telefonjacket, gissa om jag höll på att kissa på mig?! Sedan dess har i alla fall inte vår telefon fungerat samtidigt som man har bredbandet inkopplat, utan det har bara funkat var och en för sig. Många, många som antytt detta och varit lite smått irriterade över att de aldrig kan få tag i oss, då vi knappt har någon mottagning på mobilerna här ute på landet och glömmer vi bredbandet i så tutar det bara upptaget när man ringer hit. Haha, säkert många som undrat hur fasiken vi kan babbla så mycket i telefon om kvällarna!

Men nu vill jag härmed påpeka att allt är i sin ordning igen, lagat och fixat, och ni är mer än välkomna att ringa hit (INGA säljare dock!).

1 kommentar:

  1. Det var minsann på tiden vänner. Så jävla irriterande har det varit! Hihi

    SvaraRadera