lördag 17 april 2010

Nojig

Kan inte hjälpa det, men jag börjar bli nojig och lite smånervös inför förlossningen. Det är ju 7,5 vecka kvar till den beräknade nedkomsten, men jag känner redan oron komma krypandes. Jag vet ju också att man får aldrig två likadana förlossningar och som regel brukar den första vara värst, men ändå.

Var hos barnmorskan häromdagen och tydligen så visar mitt urin att jag har en bakterie i mig som kan orsaka urinvägsinfektion. Har dock aldrig haft detta, men bakterien finns där och detta innebär att jag måste ha antibiotika under hela förlossningen. Hade antibiotika förra gången också eftersom vattnet gick ett helt dygn innan värkarna satte igång. Min barnmorska sa att när man har denna bakterie så går nästan alltid vattnet först innan värkarna kommer. Jag som hade hoppats på att värkarna skulle starta först denna gången så jag kunde få vara hemma så länge som möjligt! Med tanke på att jag låg på förlossningen så länge sist och hade 35 timmars värkarbete innan Jalmar äntligen tittade ut, så kändes det inte så jättebra att få veta detta.

Jaja, vi får väl se hur det blir tids nog. Ska försöka ta en dag i taget och inte stirra upp mig alltför mycket, kan ju ändå inte veta hur det blir.

2 kommentarer:

  1. Du kommer bli förvånad över hur bra det kommer gå denna gången. Du kan ju detta nu Frida!

    SvaraRadera
  2. Förstår din oro vännen men den ena förlossningen behöver inte vara den andra lik, ofta är de inte det. Dessutom så har de din journal på hur du hade det förra gången så de kommer med all säkerhet göra allt för att du ska få bästa tänkbara förutsättningar. Det kommer gå fin fint gumman. Love U. Kram Stina

    SvaraRadera