onsdag 9 juni 2010

Skillnad på blöja och blöja

Vet inte varför, men av någon anledning så började vi använda Pampers till Jalmar redan från början. Har alltid funkat bra och numera är det byxblöjan som gäller från samma märke. Tror de allra flesta ändå köper Libero, men de två märkena är väl i alla fall de som folk använder mest till sina barn. Ligger ungefär samma i pris också. Vi har testat Libero vid några tillfällen på Jalmar, men av någon anledning får han alltid röda utslag när han haft dem så för vår del är det Pampers som gäller.

Häromdagen fick jag för mig att vi skulle prova Ica:s byxblöjor och köpte ett paket med hem. De ligger faktiskt lite billigare i pris också och jag tänkte att man kan ju alltid prova. De visade sig hur som helst vara helt värdelösa och det verkar som att man får det man betalar för. Det går över huvud taget inte att dra på blöjan utan att den spricker upp i ena sidan/sömmen, hur försiktig man än är. Sen sitter den helt löst efter det (trots rätt storlek) och håller varken bajs eller kiss på plats. Nä, det blir inga Ica-blöjor hädan efter. Då betalar jag hellre lite mer och får en blöja som håller.

2 kommentarer:

  1. Jag använder Libero och har alltid gjort, av 2 anledningar, dem är bra, funkar kanon på mina barn och för att jag samlar på koderna och får en massa gratis då ju :)
    testat Huggies några ggr oxå när Alicia va liten, dem funkade oxå bra och var sååå söta med nalle puh på ;) men sen har det bara blivit att jag fortsatt med Libero.

    Lycka till på förl. förresten! Kram Madeleine Öland, från högskoletiden

    SvaraRadera
  2. Men varför använder man dra-på-blöjor? De är dyrare än vanliga och generellt sämre enligt min erfarenhet. Tittar man på vanliga blöjor står priset verkligen inte i paritet till kvalité, vilket skulle innebära att de i vissa fall är flera gånger bättre än ICA:s. Det är de inte. Det beror en del på barnet också hur blöjor sitter, men personligen måste jag säga att Liberos och Pampers inte är bättre. De läcker. Punkt slut. Alla engångsblöjor läcker mer eller mindre om man pressar dem, men för det priset tycker jag verkligen inte det finns anledning att spä på sopberget med just de märkena eftersom de inte är så mycket bättre som priset antyder.
    /Eva

    SvaraRadera