måndag 7 juni 2010

Tankar

Just nu snurrar det en hel del tankar och funderingar i huvudet på mig. Mycket som är på g och kanske inte så konstigt att det maler i hjärnkontoret på en. Vecka 40 denna vecka för bebisen, men än så länge inga tecken på att han vill titta ut. Vi har ett hus på gång i Sösdala och vårt kommer ut inom det snaraste på försäljning på Hemnet. Om allt går som planerat så kommer vi att flytta om tre månader. Det är väl just nu dessa två stora "projekt" som cirkulerar i olika tankebanor, både för mig och för Tobbe.

Nummer ett är tanken på förlossningen givetvis, som fortfarande skrämmer mig massor, men samtidigt vill jag ha det "avklarat". Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska gå bra och att lilleman kommer att må bra. Jag vill få tillbaka min kropp, kunna andas normalt igen och kunna röra mig utan att vara så jäkla begränsad som jag är för tillfället. Jag undrar över hur den lille kommer att vara, om jag kommer att få sova över huvud taget eller om han kommer att vara vaken varannan timme på nätterna i åtta månader precis som Jalmar var. Jag undrar hur Jalmar kommer att ta det hela med en ny familjemedlem som kommer ta en hel del av mammas uppmärksamhet och tid. Jag undrar om och när vi får vårt hus sålt och hur det kommer att bli när vi flyttar in till byn. Om vi kommer att trivas i det nya huset. Om vi gör rätt val som flyttar.

Det gäller att ta en dag i taget, fokusera på nuet liksom, men det är himla svårt emellanåt med så mycket tankar. Jag lovar att hålla er uppdaterade mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar