söndag 6 mars 2011

En liten tur till Kristianstad

En utomordentligt mysig söndag som vi spenderade i Kristianstad. Kan sakna den staden, vi bodde ju trots allt där i sex år och jag känner mig fortfarande som hemma varje gång jag är där. Det är "stan" för mig. Hur som helst, hade hört talas om att Regionsmuseet har en Elsa Beskow-utställning där som skulle vara super, så vi blev förstås nufikna. Det roliga var att barnen fick leka helt fritt bland de olika sago-miljöerna som de byggt upp. Jalmar och Arvid trivdes ypperligt i Hattstugan, Solägget, Tomtebobarnen, Olles skidfärd med mera. För er som är sugna så kan jag säga att det är gratis inträde och utställningen varar denna veckan som kommer också. Det blev även en tur till Tivoliparken, ganska stor skillnad på lekplatsen där och där vi bor om man säger så. Tyvärr var det väldigt kallt, solen till trots, så det blev en liten stunds lek där och sen hamburgare på Burger King.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar