torsdag 31 mars 2011

Välkommen sköna helg

Sista helgen innan man börjar jobba. Måste ändå säga att det känns helt ok. Har ju ställt in mig på detta ett tag nu, planeringsmänniska som jag är och jag ser fram emot att få träffa mina härliga kolleger. Kommer givetvis att ta ett par veckor innan man ställt om sig och kommit in i nya vanor och rutiner, men som sagt, det känns helt ok. Sen kommer jag ju såklart att sakna och längta ihjäl mig efter mina älskade pågar, men det kan vara lite nyttigt också, att hinna sakna, längta och uppskatta tiden som man är tillsammans.

Idag fredag är i alla fall Tobbe hemma och har mjukstartat med sin pappaledighet. Jag har varit och storhandlat/veckohandlat, skönt en fredagsmorgon, då det inte va så mycket folk i affären. Medan Tobbe tog Arvid på en långtur i cykelvagnen så har jag och Jalmar sovit middag tillsammans. Finns det något mysigare och mer avkopplande än att ligga tätt, tätt intill sitt barn?! Eftermiddagen blir till att fara ut till mina föräldrars ställe och gå en tur med hundarna, pyssla om hästen min och sen hem och laga mat. Skönt att päronen kommer hem på söndag efter två veckors semester i Thailand, det tar på krafterna att passa tre vildingar vill jag lova. Så himla trist bara att de lyckades pricka in det värsta regnovädret där på över 60 år och de har inte haft en enda dag med bara solsken! Det förväntar man ju sig när man åker till ett sånt land. I kväll blir det nog tv:n, ett glas rött eller två och bara slappa.

I morgon, lördag, kommer bästaste familjen Hellsten och hälsar på. Min käre vän Jenny som jag lärde känna när jag pluggade på Högskolan i Kristianstad, hennes man Jon och deras två pojkar Casper och Lucas som är lika gamla som Jalmar och Arvid är. Alltid lika kul att träffas!
I morgon kväll ska vi fira min brors fru som fyller år, med lite mat och fika. Söndag blir det ännu ett härligt Zumba-pass, det är så himla kul, sen blir det mys med familjen för hela slanten. Alltid skönt med helg och ännu skönare när vi nu är inne i April månad och våren närmar sig med stormsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar