torsdag 8 mars 2012

Oansvarigt!

Som förälder anser jag att man har vissa skyldigheter när det gäller sina barn. En av dem är att de ska sitta säkert när man kör bil. Idag finns ett stort utbud av bilbarnstolar och det är upp till var och en vilket märke man väljer åt sitt barn, men det är dock en skyldighet att ansvara för att de sitter säkert när de åker bil!

När jag lämnar mina barn på deras dagis om morgnarna ser jag ofta föräldrar som kommer med sina barn sittandes i framsätet på bilen, utan bilstol eller bara med en liten bilkudde. Jag har till och med sett barn som suttit fram i ena förälderns knä! Detta gör mig lika förbannad varje gång! Så jäkla förbannat oansvarigt och det finns inga ursäkter i världen för detta!! Hur tänker man som förälder undrar jag?! "Ähh, det är bara en liten sträcka, det kan inte hända något den lilla biten" eller vad?! Eller förstår man inte vikten av att ha sitt barn i baksätet i en säker bilbarnstol vs. sitta i framsätet med endast bilbälte?! Finns inte ord för hur jäkla oansvarigt detta är, det är vår skyldighet som förälder att låta våra barn åka säkert! Har man inte råd att köpa en säker bilstol så får man väl ställa klockan lite tidigare varje morgon och gå till dagiset med sitt barn i stället! Skärpning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar