måndag 12 mars 2012

Ursäkta mig!

Varför måste vi tjejer alltid be om ursäkt för allt?! Detta är ett stort problem hos kvinnosläktet tycker jag och jag hör det dagligen! Och ja, jag är absolut en av dem!

Som till exempel, om någon säger till dig "vilken snygg tröja du har", inte nöjer du dig med att säga "tack" eller "jag vet, det var därför jag köpte den". Nej, då måste du i stället säga något i stil med "den har jag haft länge" eller "den köpte jag på H&M billigt".

Ett annat exempel är om någon säger "vad fin du är, har du gått ner i vikt?" I stället för att ta åt sig och må bra av den kommentaren måste du genast i försvar uttrycka "tack, men jag ska ner ett par kilo till innan jag är nöjd" eller "nej, det har jag inte, men jag borde".

Om man har varit utomlands och någon berömmer dig för att du är snygg i din solbränna, då måste man genast försvara sig med att "ja, men det kommer snart att försvinna igen" eller "brännan har redan börjat ramla av".

Ni förstår vart jag vill komma va?! Vi är så förbannat bra på att be om ursäkt för att vi finns till att det är tragiskt! Man hör då minsann aldrig någon karl som ursäktar sig över att hans tröja är ny eller måste ge en förklaring till varför han är så snygg i sitt nyklippta hår. Nä, tjejer, skärpning på oss!! Klart man köper en tröja för att den är snygg! Har du gått ner några kilo i vikt så var stolt över det eller om du inte har det och någon ger dig en komplimang ändå, tacka och ta emot! Är du sådär snyggt solbränd så njut så länge det varar! Var stolt över dig själv och den du är och vill någon ge dig en komplimang, ta emot den UTAN att ursäkta dig, du är bra som du är!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar