onsdag 14 mars 2012

Vårtrött

Usch, jag kan inte minnas när jag var så här trött senast! Jo, jag vet, jag brukar inte vara pigg annars heller, då mina pågar håller mig vaken från 5-6 snåret varje morgon, men denna veckan är extrem! Jag känner mig totalt orkeslös och matt i hela kroppen. Skulle kunna somna på stående fot känns det som, var som helst, när som helst. Det är rena viljan som tvingar mig upp ur sängen på morgonen! Ändå har jag sovit normalt, sisådär åtta timmar varje natt och dessutom har det varit fantastiskt vårväder och mycket sol, vilket borde göra mig pigg.

Jag skulle tro att anledningen är att mitt immunförsvar inte är på topp just nu och lite järnbrist på det. Jag har inom loppet av tre veckor både hunnit med en omgång influensa och en omgång rejäl förkylning. Till på köpet var jag och lämnade blod härom dagen med förkylning, vilket kanske inte var det bästa, men det är lätt att vara efterklok! Dåliga blodvärde hade jag också, vilket ju tyder på nedsatt immunsystem.

Lite vitaminer och Blutsaft gör kanske susen, är i alla fall värt att testa, för allt är bättre än att vara såhär trött. Det är ju när våren kommer som man ska få nya krafter och energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar