onsdag 3 mars 2010

Energi någon?

Någon som har en portion energi till övers så är ni varmt välkomna att ge mig lite av den! Fast jag tycker över lag att folk säger att de är så trötta och inte har någon ork så här års. Kanske för att vi har haft en lång vinter och behöver lite solljus, vad vet jag. Kan inte minnas när jag hade så här lite energi i kroppen sist, speciellt om kvällarna efter att Jalmar har somnat. Det räcker att ta en dusch och sedan sätta sig framför tv:n en halvtimme så kan jag inte hålla ögonen öppna längre och då är klockan typ bara 20-21. Det går bara inte, hur mycket jag än vill, det slutar alltid med att jag "bara ska vila ögonen ett par minuter", sen sussar jag innan jag vet ordet av det. Kan inte ens hålla mig vaken till "House" längre, utan lyckas alltid somna i mitten av programmet när det är som mest spännande, så Tobbe får berätta hur det slutade. Va rolig och social jag måste vara om kvällarna, stackars Tobbe.

Saker som jag ändå får energi av är:
  • när man kommer hem efter en lång arbetsdag och min älskade lille son strålar emot mig och säger "mamma" med ett stort leende och ger mig en stor puss, då är all trötthet som bortblåst och jag kan inte må bättre eller vara lyckligare än just då!!
  • solljuset och vetskapen om att våren faktiskt närmar sig med stormsteg, snart, snart. Våren är min absoluta favoritårstid!
  • att åka ut till stallet och andas lantluft och ta hand om min häst.
  • lördagsmorgnar när hela min lilla familj går upp tillsammans och myser med en långfrukost och har hela helgen framför oss.
  • en riktigt kladdig kladdkaka med en klick grädde ger massor av njutning och energi.
  • det lilla livet i min mage som gillar att snurrar runder, tänk att vi ska få en liten bebis till i sommar!
  • "Umbrella"-låten med The Baseballs, hur trött man än är så blir man alltid pigg och glad när den spelas.

1 kommentar:

  1. Hos er o speciellt Jalmar...måste jag stanna
    o tanka energi med jämna mellanrum. Alla dystra
    tankar försvinner när man ser på Jalmar o hans livsglädje o entusiasm över små o stora saker. Kram farmor

    SvaraRadera